Интервју: Среќко Катанец

18 септември 2006

Во мега-интервјуто Катанец открива колку е задоволен од 2006-та, кој бил предизвикот да се води Македонија, одговара на критиките упатени кон него по натпреварот со Русија и ги открива неговите очекувања од следните натпревари во квалификациите. Зборува уште и за Горан Славковски, натурализираните фудбалери, тактичката стратегија, проблемите во играта и недостигот на голови.



Во анкетата на Club Football читателите на прашањето како ја оценуваат изминатата година на репрезентативен план, најголем дел одговорија просечно, но огромен процент одговорија и успешно. Како вие ја оценувате изминатата година?

„Ако го гледаме само рејтингот на ФИФА значи дека во изминатава година навистина сме направиле нешто. Резултатите не би можел да ги оценам како ‘одлични’ бидејЌи за да бидат одлични треба да победиме на сите натпревари. Ние го направивме она што се очекуваше од нас: победивме на двата натпревари против Естонија и Андора, а особено тежок беше натпреварот против Естонија на гости. Јас сум и презадоволен од она што го остваривме на двата натпревари против Англија и ако бидеме реални ни недостига само 1 бод од натпреварот против Англија во Скопје, но фудбалот е таков и го загубивме тој натпревар. што се однесува до натпреварот против Русија, ние немавме ниту време ниту можност да се подготвиме онака како што треба, а не бевме ниту комплетни така што поразот е апсолутно нормален со оглед на околностите.”

Што вие сметате дека е реален дострел и очекувања од овие квалификации? Би било убаво да се знае што е планот за да нема реакции како тие по натпреварот со Русија кога се создаде атмосфера како да мораме да ги победиме сите останати натпревари, а следуваше пораз и комплетно разочарување.

„Јас не сум рекол дека мораме и Ќе ја победиме Русија. Тоа е ситуација која ја создадоа медиумите. Тоа не е случај само во Македонија туку насекаде. Медиумите се тие што ја поставуваат целта. Ако јас добро се сеЌавам, пред натпреварот против Русија на прес-конференцијата кажав дека на гости ни доаЃа репрезентација која во моментот е посилна од Англија, со подобро подготвени фудбалери, но медиумите се тие кои ја создаваат атмосферата. Јас стојам зад она што го кажав уште пред да дојдам тука. На секој натпревар почнуваме со 0:0 и можеме да се носиме со сите противници, но можеме да бидеме рамноправни само кога сме комплетни и кога фудбалерите се во оптимална форма. Во моментов, репрезентацијата на Македонија нема доволно алтернативни фудбалери кои Ќе можат да ги заменат тие што Ќе недостасуваат на некој натпревар поради објективни причини. На пример Стојков кој е дел од репрезентацијата неколку години веЌе 6 месеци не игра за Партизан. Тука е и Шаќири со ситуацијата во која тој се наоЃаШе. Јас сум таков тренер Што не би уфрлил во игра некои фудбалери од страна кои не биле дел од оваа група која ја имаме сега бидејЌи никогаШ не знаете како Ќе се вклопат во тимот.
Мене ми е важно во текот на овие квалификации да ги одиграме натпреварите со карактер со каков игравме на натпреварите против Англија. НекогаШ и Ќе губиме, но и Ќе победуваме на натпревари, а сигурно дека ако играме така Ќе ни се врати и она кое го загубивме против Англија.
што се однесува до квалификациите и наШите Шанси, ако мислиме да одиме на Европското првенство, Што секако е желба на сите, најважни се следните 2 натпревари. Оние против Англија и Русија не беа толку важни колку Што Ќе бидат натпреварите против Хрватска и Израел. Хипотетички, ако освоиме 6 бода од овие два натпревари, а потоа ни доаЃаат на гости Естонија и Андора, можеме да се вмеШаме во врвот на групата, но мораме да бидеме и реални. Ние Ќе се обидеме, но не можете да очекувате премногу кога одиме да играме со Хрватска на гости. Тие со години не загубиле натпревар на домаШен терен и се многу квалитетна репрезентација. Јас не би сакал да ја ‘палам’ атмосферата, но натпреварот почнува со 0:0 па Ќе видиме.”

ЗаШто Македонија? Сигурно дека на маса сте имале и многу други финансиски подобри понуди. Кој беШе предизвикот?

Пред с$ мојот интерес дојде кога ја видов групата. Фудбалски предизвик е да се игра против Англија, Хрватска па и Русија, особено против Англија кои малку ме ‘зафркнаа’ бидејЌи не го изградија новиот стадион. Сакав да играм со Македонија против Англија на новиот Вембли и да победам – тоа беШе еден од мотивите кои ме натераа да дојдам. Сепак, главната причина беШе договорот кој го склучив со ФФМ кој одлично ми одговара на ситуацијата во која се наоЃам во моментов – имам можност да бидам дома со семејството во Словенија секогаШ кога не игра репрезентацијата, а доаЃам во Македонија само кога има потреба. Тоа беШе основната причина и мислам дека со ваквиот начин на работа функционираме добро. Финансиските средства сигурно дека не беа причината.

Дали по успеШниот старт на квалификациите со Македонија добивте понуди од други фудбалски федерации за ваШ ангажман?

Имало понуди, но не сериозни. Знаете како, се јавуваат луЃе кои воопШто не ги познавате и нудат некаква работа, а тоа за мене не е сериозна понуда. Сериозно е кога некој Ќе дојде да ве види лично и Ќе понуди некоја конкретна работа – такви понуди немало. СекоаШ имало и Ќе има луЃе кои се јавуваат и ве викаат да работите на разни места, но тоа не е ниШто сериозно.

По натпреварот со Русија некои стручњаци ве обвинуваа дека не сте биле доволно подготвен пред натпреварот, дека не сте имале доволно информации, не сте биле во Русија на лице место да следите натпревари...

што се однесува до мене, јас никогаШ не си дозволувам да ја коментирам работата на други тренери, особено не на селектори. Ако тој човек е толку паметен, а Ќе кажам и кој бидејЌи се знае кој коментирал така – Илиевски (Никола Илиевски – Џиџи – н.з.), ако тој знае како работев и Што работев тогаШ секоја чест бидејЌи значи дека тој влегол во мојата глава и знае како работиме и како треба да работиме, секоја чест. Го почитувам секое мислење, но не и вакви ‘расипани’ мислења кога некој човек нема поим Што и како работиме. Секој може да го коментира натпреварот и тоа го почитувам, но некој да ми кажува Што сум работел, а Што не е тотално без врска.

Објаснете ни како течат подготовките пред еден квалификациски натпревар

Кога јас се подготвувам за натпревар најмногу ме интересира мојот тим. Според тоа како игра противникот, ние се подготвуваме. Некои други можеби се подготвуваат патувајЌи и гледајЌи ги тимовите во Русија: Спартак, ЦСКА, но јас не работам така. Мене во прв ред ме интересира наШиот тим: како ние Ќе се однесуваме и Ќе играме на теренот, дали моите фудбалери се здрави или повредени. Можеби греШам, но тоа е мојата филозофија и така јас се однесувам. Нема да дозволам никој да ми го втурнува своето мислење и тоа како тој би се однесувал. Ако бил селектор тоа го почитувам и секоја чест, но мојот карактер е таков Што јас нема да дозволам да ми се плетка некој бидејЌи има некој свој интерес да зборува Што и како треба да се работи. Јас можев против Русија да ставам 7 централни дефанзивци како Што би направил тој и можеби немаШе да го загубиме натпреварот, но во денеШно време кога победата вреди 3 бода, морате да одите на победа на секој натпревар. Ако тимот карактерно не е подготвен да влезе во натпреварот за да победи, тогаШ со сигурност Ќе загуби. Јас би можел да ставам 4 одбранбени во линија и уШте 2 фудбалери пред нив и со 6 фудбалери да се браниме па нека дојдат да ни дадат гол. Противникот можеби и Ќе даде гол, но сигурно дека ние скоро никогаШ нема да направиме ниту Шанса.
Како се подготвувавме? Можам да ви кажам дека 90% го знаевме тимот на Русија кој Ќе игра против нас, не изненадија само со еден фудбалер кој играШе на останатите натпревари, а против нас беШе на клупата. Тоа ни е доволно да го знаеме, а нема потреба да се возам низ Русија и да гледам натпревари на некои клубови – тоа е глупост, будалаШтини. Имавме снимки од натпревари на Русија кои беа доволни да се подготвиме. Знаевме како се движат на теренот, како ги изведуваат корнерите, аутите. Јас и моите момци добро го проучивме противникот и тоа е начинот на кој се подготвуваме. Не е никакво алиби или оправдување, но морам да кажам дека едноставно немавме доволно време да се подготвиме онака како Што треба. Да имавме 10 дена како Што имаШе Русија тогаШ Ќе беШе поинаку, Ќе се подготвевме како Што треба, а не вака: едни фудбалери дојдоа во сабота, други во недела, имавме само еден целосен тренинг и жал ми е Што воопШто трениравме бидејЌи подобро Ќе беШе момците да седат во хотелот, да соберат сили па можеби Ќе одиграа и неШто подобро. Сепак, на крајот сите наШи најдобри фудбалери беа на теренот и тоа е тоа.

Стив Мекларен има специјална практика на честа комуникација со тренерите на фудбалерите кои се во неговиот репрезентативен состав бидејЌи токму тренерите поминуваат најголг период со фудбалерите и најдобро ги познаваат. Дали сметате дека тоа е добра идеја и дали е тоа возможно во наШиот случај?

Јас не работам така. Јас би можел да го правам тоа, но не е мој начин на работа. Би можел да се јавам кај тренерите на Работнички или Вардар и да ги праШам за некој фудбалер кој ме интересира, но не и да се консултирам со нив за мојата или нивната работа. Видете, ние селекторите зависиме од работата на тие тренери во клубовите. Јас би можел да работам на таков начин, но знаете ли колку пари Ќе ја чини ФФМ на месечно ниво? Да, јас можам да одлетам за Рим да го гледам Горан Пандев, наШиот најдобар фудбалер и да престојувам во хотел Што Ќе чини 300 или 400 евра од вечер, па да заминам во Германија и да ги гледам наШите репрезентативци Што настапуваат таму и т.н. Можам тоа да го направам, да се Шетам низ цела Европа и да гледам фудбалери кои веЌе знам кои им се квалитетите. Фудбалерите се тие и нема потреба од таков начин на работа. Да, тоа е начинот на кој треба да функционира еден селектор, но тоа би било така кога би имале барем 30 врвни фудбалери кои конкурираат за репрезентацијата. Ако морам да одам некаде тогаШ одам. Сега бев во Цирих да го гледам Мирсад Мијадиновски и веЌе знам каков е тој фудбалер и кои му се квалитетите. Тоа го имам на ум и ако треба тој фудбалер Ќе биде повикан.

што мислите за случајот „Горан Славковски”, фудбалерот од наШе потекло во Интер?

Нема тука никаков случај. Тоа беШе во медиумите и тоа е работата на медиумите, но јас мислам дека тука нема никаков случај. што се однесува до мене, ако тој е Македонец, смеШно е Што воопШто се повлекува таква тема. Јас како селектор, ако тој е Македонец и игра во Интер Ќе го повикам без никаков проблем. Но, ако некој друг се обидува да го бара, да му се јавува, па тој да не крева на телефон, како Што имаШе некои информации, тоа не е начинот. Јас Ќе го праШам момчето јасно: сакаШ да играШ за Македонија или не? Тоа е работа од една секунда, нека се изјасни и Ќе се реШи целата ситуација.
Не сакам да дојде до ситуација како онаа со Ивица Илиев. Јас бев во Џенова да го гледам фудбалерот и потоа во Спорт (н.з. Македонски Спорт) напиШаа ноторна лага дека тој сакал да игра за Македонија, а селекторот проценил дека не треба да игра! Илиев воопШто не сака да игра за репрезентацијата на Македонија и тоа не го интересира. Мене ме лутат тие работи во животот, кога некој Ќе ти измисли неШто Што е тотална невистина.
Да се вратам на Славковски. Јас тоа Ќе го реШам многу брзо и едноставно. ќе отидам во Милано и Ќе го праШам дали сака да игра за Македонија или не и понатаму воопШто да не се зборува на таа тема.

Дали мислите дека сте доволно медиумски присутен во Македонија? На пример во Италија, селекторот Марчело Липи секоја недела имаШе емисија во која гостуваШе и на тој начин им стана поблизок на сите фанови во Италија уШте пред СП.

Јас сум многу присутен во медиумите. Мислам дека онолку колку Што сум присутен е сосема доволно. Според мене, повеЌе треба да бидат присутни фудбалерите – они се главните актери. На нив им се посветува многу малку внимание, а заслужуваат многу повеЌе да се наоЃаат во медиумите. Јас не сакам да Шетам од телевизија во телевизија и да раскажувам едни исти работи, а од друга страна, медиумите не сакаат да ме слуШаат мене. Моето искуство во Македонија вели дека тие не сакаат да комуницираат како Што сега јас комуницирам со тебе бидејЌи така нема да можат да искриват некои мои изјави.
Јас во Македонија сакам да имам само прес-конференции на кои Ќе кажам с$ Што треба да се каже, а Ќе се преведе точно онака како Што сум го кажал.

Во фудбалот, посебно на територијата на Балканот познато е дека има големо влијание врз селекторите од некои локални моЌници, менаџери и други структури околу изборот на тимот...

Откако сум селектор на Македонија, ниту еднаШ не се случило да имам некакво влијание од страна. За цело време додека сум тука не сум бил во таква ситуација. Јас слуШнав дека имало такви случаи порано, но она Што другите го работеле пред мене не ме интересира. Ако мене некој ми се јави и ми рече дека има супер фудбалер, секако дека Ќе го погледнам или ако некој ми каже дека познава напаЃач Што Ќе и даде гол на Хрватска, јас веднаШ Ќе го викнам, но кој може да гарантира за тоа?

Го создадовте „костурот” на тимот кој игра во формација 3-4-1-2. Дали ова е ваШа омилена тактичка варијанта или само најдобро реШение со овие фудбалери кои ги имате на располагање?

Тоа е оптималната тактичка варијанта. Ние немаме таков фонд на фудбалери за да можеме да играме во формација како некои поголеми репрезентации со многу поголем број на квалитетни фудбалери. Едноставно не можеме да играме со 4 бекови во линија бидејЌи тоа значи подефанзивна игра и губиме еден фудбалер во средината. Јас би можел да играм и со 4 позади, но доколку имам на располагање 2 странични бекови кои Ќе бидат силно подготвени да помагаат и во средниот ред.

Знаеме дека не сакате поединечно да пофалите или критикувате некој фудбалер, но која линија од тимот ја сметате за најсилна, а која за најслаба?

За да дојдете до позитивен резултат ви треба тим во кој напаЃачите во секој момент Ќе трчаат и во фазата на одбраната Ќе работат и Ќе помагаат за противничките одбранбени фудбалери да греШат. Ако Илчо, Пандев, Мазнов, Стојков не работат за да ја притиснат одбраната и ако ние се повлечеме на наШата половина, тогаШ кажете му „чао” на фудбалот. Гери Невил одигра слабо против нас бидејЌи Мазнов и Илчо во секој момент го бркаа по теренот и тој греШеШе.
Се работи за еден микс помеЃу редовите во тимот. Ние дома играме многу потеШко околу на гости порадо условите на теренот. ИгралиШтето не им дозволува на фудбалерите од одбраната лесно да играат со топката како Што тоа го правеа на Олд Трафорд на пример. Верувајте ми дека Ќе имаме проблеми дома и против Израел и Хрватска бидејЌи игралиШтето не дозволува брзо движење на топката. Противниците Ќе не бркаат како Што и ние сакаме да ги бркаме нив, но кога имате ограничени технички квалитети и згора на тоа и лоШи услови за додавање, тогаШ Ќе имате и проблем.

Постигнуваме мал број на голови. Како би го објасниле тоа? Дали има некој конкретен проблем?

Ги имаме најдобрите фудбалери на тие позиции. Тие се трудат максимално и секој има желба да даде гол. Јас сум задоволен од тоа како тие играат и најважно е Што создаваме Шанси па кога-тогаШ Ќе дојдат и головите. И јас би сакал да ги имаме Марадона, Ето и Дрогба, но ги немаме. Имаме момци со кои јас сум 100% задоволен од тоа како се однесуваат и како работат и не врШам никаков притисок на нив. Најважно за мене е Што се создаваат Шанси. Мазнов влезе во 3 Шанси од кои можеШе да постигне гол против Русија, но не постигна. Не е страШно, важно е да има Шанси, а головите Ќе дојдат. Ние создававме Шанси на сите натпревари до сега.

Кое од првенствата низ Европа најмногу го следите?

Италијанците...

Со Сампдорија игравте во финалето на Лигата на Шампионите. ТогаШ системот на натпреварување беШе многу поразличен од денеШниот. Како мислите дека е подобро?
ДенеШниот систем е супер. Подобро е од порано – имате групи и нокаут фаза и е поинтересно.

Дали мислите дека е во ред Што во Лигата на Шампионите не играат само Шампионите од националните првенства туку повеЌе клубови. Некои мислат дека би било подобро доколку единствено Шампионите имаат право да учествуваат?

Се согласувам со таквите мислења. Јас би ја направил Лигата на Шампионите ексклузивно само за најдобрите од сите првенства. Оние кои не се Шампиони не би требало да имаат право на настап, не може 4-тиот од некое првенство да игра во исто натпреварување со Шампионите. Има Куп на УЕФА, можат да се основаат и нови натпреварувања каде Ќе играат тие тимови.
Но, јасно ми е како функционира денеШниот фудбал. Со целата комерцијализација и со толкава улога на парите во фудбалот, нормално е Што Лигата на Шампионите се игра во ваков формат. Таков е денеШниот систем и теШко е дека би можел да се промени.

Последното Европско првенство го освои Грција и докажа дека во фудбалот с$ е можно...

Видете, Грција играШе фудбал каков Што денес мора да се игра. Тоа беШе еден систем на игра во кој сите помагаа на сите позиции. Целиот тим беШе во зона од 30 метри, а гледавте и како Харистеас во исто време даваШе голови и се враЌаШе во линија со својот среден ред за да брани. Едноставно, таков фудбал мора да се игра во денеШно време ако сакате резултати.

Хрватска во својот состав го има Едуардо кој е натурализиран. Исто е и со репрезентацијата на Германија и многу други. што мислите околу натурализирањето на фудбалери?

Јас не би го правел тоа. Тоа е мое лично мислење. Ако некој е роден во една земја, а има потекло од друга, тогаШ веЌе е малку покомплицирано и можеби може да има дилеми за која земја да настапува. Хрватите размислуваат така како Што размислуваат и ангажирањето на Едуардо се покажа како добар потег на нивната репрезентација. Мое лично мислење е дека нема поента во тоа за Македонија да играат 11 Бразилци. Но, се зависи од самата ситуација.

што мислите за модерната технологија во фудбалот? Сега се воведуваат камери на гол-линиите, дали сте вие за воведувања на нови технички помагала на теренот?

Само кога се работи за гол! Јас во денеШните правила би променил малку работи. Како прво би поставил камери на головите – тоа е неШто кое нема да ја промени динамиката на фудбалот. Не е страШно еднаШ на 20-тина натпревари кога има сомнителна ситуација на гол-линијата да се прегледа снимката. Освен тоа, би ги променил правилата за офсајд. Денеска владее конфузија. Ако фудбалерот е зад одбраната, тогаШ треба да се досуди офсајд. Не треба да постојат никакви пасивни или активни офсајди – ниту самите фудбалери не можат да знаат на Што се во одреден момент на теренот. Така доаЃа до многу конфузни ситуации. Ако се поедностави правилото, а тоа е неШто Што многу лесно може да се направи, Ќе се олесни играта, но очигледно дека некој не сака тоа да се стори.


Ова беше воопшто мое прво интервју во животот, и тоа веднаш со Среќко Катанец. Беше објавено во две продолженија во списанието Club Football. Интервјуто е направено во Хотел Александар Палас во Скопје, во декември, 2006 година.

1 коментари:

Anonymous Анонимен рече...

Здравствуйте,

Надежная и проверенная [url=http://popplers.ru/]партнерка[/url] [b]Popplers.ru[/b] предлагает Вам сотрудничество на выгодных условиях. Мы покупаем ваш ру трафик по выгодным ценам. Владельцам сайтов, вебмагазинов и веб мастерам мы предоставляем выгодные условия, отзывчивую поддержку и проффесиональный подход в непростом бизнесе рунета.
отличная возможность надежно заработать, выгодная рефферальная программа, направьте ваш ру трафик в нужное русло, в русло прибыли которое принесет вам [url=http://popplers.ru/]Партнерка[/url] [b]Popplers.ru[/b] . Вывод средств в WebMoney или PayPal, возможность срочных выплат в любой день недели, личный подход к каждому адверту.

Наши расценки за 1000 уников:

DoorWays - 6у.е.
Popunder - 5у.е.
CJ - 5 у.е.
Clickunder - 4 у.е.

Ждем Вас в нашей программе!

ICQ: 498994074

08:37  

Објави коментар

<< Дома